Parador inviterede til fremtidskonkurrence

Parador inviterede designere og kreative hoveder til en helt særlig idekonkurrence: Fra 2. maj til 20. juni 2012 kunne der på open-innovation-platformen jovoto på http://parador.jovoto.com indsendes forslag til innovative, fremtidsorienterede gulvkoncepter. I alt blev der udlovet præmier til en værdi af € 15.000. I hele konkurrencens løbetid kunne registrerede brugere bedømme og diskutere indsendte ideer. Vinderne blev ved konkurrencens afslutning fundet vha. Community Ranking. Hvordan kommer en gulvbelægning til at se ud i fremtiden? Hvilke egenskaber kommer til at kendetegne den, og kan den derudover integrere andre funktionaliteter, som f.eks. belysning eller sensorik? Hvilke materialer spiller en rolle i forhold til de foranderlige leve- og boligbehov, og hvordan kan bæredygtighedsaspektet inddrages på en meningsfyldt måde? Deltagerne i konkurrencen skulle forholde sig til disse spørgsmål og udvikle nye koncepter for design af gulve, der passer til målgrupperne. "Vi forventer ikke blot nye mønstre eller dekorer", siger Birgit Kunth, marketingchef hos Parador. "For os handler det meget mere om at eksperimentere med fremtidens materialer og funktioner; om inspirationer, der helt bevidst ikke stammer fra gulvbranchen men fra kreative folk fra andre områder. Vi leder efter ideer, som kan begejstre mennesker, der stiller høje og eksklusive krav til indretningen." Parador ville med udskrivningen af denne konkurrence understrege sin førende rolle som internationalt designmærke inden for gulv- og vægdesign og sætte nye, kreative standarder. I øjeblikket er der registreret mere end 35.000 designere, kunstnere, ud-af- boksen-tænkere og kreative mennesker fra hele verden på jovoto, der aktivt går ind i igangværende projekter. For at deltage i konkurrencen kunne man registrere sig på http://parador.jovoto.com og straks være med: Indsende egne ideer, kommentere forslag fra andre, gå i kreativ dialog med deltagere over hele verden og sammen videreudvikle ideer. Det var også muligt at slå sig sammen i teams. På den måde supplerede kreativitet og færdigheder hinanden interdisciplinært. Alle medlemmer af jovoto Community kunne bedømme de indleverede forslag og tager dermed kollektivt beslutning om uddelingen af priserne.

Baggrunden
Parador har allerede tidligere samarbejdet med fremragende personligheder på den internationale designarena, som f.eks. Zaha Hadid, Karim Rashid, Matteo Thun, Jean Nouvel med flere. De innovative egenskaber i kollektionen Edition, der opstod som et resultat af samarbejdet, bekræftes af betydende, internationale designpriser som f.eks. AIT-Award (Interior Innovation Award) og designudmærkelsen reddot. For at understrege virksomhedens innovative karakter og fortsat fastholde positionen som foregangsvirksomhed udviklede Parador sammen med jovoto Community nye, fremragende gulvkoncepter.

Resultatet
Mere end 600 kreative mennesker deltog i projektet:
● 184 idéer og 1.500 idévarianter
● Over 7.500 kommentarer
● Over 11.000 bedømmelser

Vinder
Ariadne by peterpeter
https://parador.jovoto.com/ideas/22451

MERE INFORMATION

IGANGVÆRENDE PROJEKTER

web site jovoto

ALLE NYHEDER OM KONKURRENCEN

Parador facebook side

Please confirm your language in order to continue