Parador New Classics Design Edition by Hadi Teherani

Coesfeld, januar 2014 – Med kollektionen "New Classics Design Edition by Hadi Teherani" redefinerer Parador basis for formgivningen af det private interiør: For Coesfeld- virksomheden har den internationalt succesfulde arkitekt og designer Hadi Teherani kreeret laminat- og lamelparketgulve, som viser nuancerede interpretationer af traditionelle lægningsmønstre og værdifulde materialer som subtile former for leg med klassisk gulvkunst.

Hadi Teherani

Da gulvene kan kombineres, opstår et stort spillerum med mangfoldige variationsmuligheder.

thumb05-pblm845f3_Originalgroesse

New Classics Design Edition: Lamelparket

Klassikere fascinerer igennem fortroligheden, der er vokset frem igennem århundreder. Fiskeben, et af de mest populære klassiske lægningsmønstre, anses som indbegrebet af tidløs god smag. Lamelparkettet "French Oak" tager på en fascinerende måde også temaet til sig. Med to træsorter, eg natur og røget eg, og to forskellige

stavbredder åbner det for et utal af lægningsmuligheder, for alle planker kan kombineres med hinanden. Gulvets dynamik og dets virkning i rummet afhænger af den pågældende kombination af modulerne - fra det klassiske fiskebensmønster i lyst eller mørkt træ til nye, spændende, kombinerede looks.

New Classics Design Edition: Laminat

Af de traditionelle gulvmaterialer træ og marmor har Hadi Teherani skabt laminatdekorerne "Light Marble Oak" og "Dark Marble Oak". Materialernes vekselspil skaber her en særlig spænding i rummet, som fremhæves af stribemønstrene i marmorelementerne.

Ved "Light Marble Oak" kombinerer Teherani en naturlig eg med hvid italiensk marmor, mens "Dark Marble Oak" udviser et samspil mellem termo-eg og sort marmor.

Laminatgulvene "Ornamental Oak" og "Graphic Oak" er baseret på de geometriske, dekorative muligheder ved det klassiske tavleparket. "Ornamental Oak" danner legende strukturer af lyse og mørke rombestjerneformede mønstre, der minder om tidligere tiders herskabelige huse. Også "Graphic Oak" anvender rombemønsteret, her i en puristisk, retlinet stil. I det bevægede spil af lys og mørk eg opstår en dybdevirkning i gulvet, der næsten får det til at ligne intarsia. Laminatplankernes variationsrige kombinationsmuligheder sørger for et individuelt gulvdesign.

Laminatgulvet "New Classics Design Edition by Hadi Teherani Dark Marble Oak" forener de klassiske gulvmaterialer træ og marmor i et vekselspil med spænding.

thumb06-pbpm562f4_F

Hyldest til herskabelige tider: Laminatgulvet "New Classics Design Edition by Hadi Teherani Ornamental Oak" er baseret på naturfarvede og lyse parallelogrammer, der minder om tavleparket. Fiskeben i nytolkning: Smalle og brede stave i lys og termobehandlet eg danner usædvanlige gulvbilleder. På billedet ses lamelparkettet "New Classics Design Edition by Hadi Teherani French Oak"

Arkitekten og designeren Hadi Teherani bygger højhuse, virksomhedsdomiciler, lejlighedskomplekser, indkøbscentre, banegårde, administrationsbygninger og universiteter inklusive deres interiørdesign, men også messestande, showrooms og flagship stores.

For den i enhver henseende grænseoverskridende arkitekt og designer blev arkitekturen afsættet for en mere omfattende kreativ virksomhed. Derfor hører hele programmet af produkt- og indretningsdesign også til hans internationalt prisbelønnede, kreative arbejde (40 arkitekturpriser, 48 designpriser), som atmosfærisk fuldender arkitekturen - fra gulvbelægninger over dørbeslag til modulkøkkener. Hadi Teherani Group med domicil i Hamburg omfatter områderne arkitektur, interiørdesign, produktdesign og consulting. Andre filialer ligger i Frankfurt, Moskva, Abu Dhabi og Bangalore.

Download-link til billederne i høj opløsning