Nyhed: Eco Balance PUR fra Parador

Coesfeld, januar 2014 – Man behøver virkelig ikke at spidse ører for at høre forskellen, for ved testen med en metalkugle, der først ruller hen over et laminatgulv og derefter over det nye Eco Balance PUR-gulv, mærker man det øjeblikkeligt: Eco Balance PUR er markant mere lydsvagt.

thumb_pbva044f2Desuden føles gulvet virkelig godt og kommer meget tæt på sit forbillede træ; det er varmt, har dybt prægede strukturer og en brillant farveintensitet. Også med hensyn til bæredygtighed scorer Eco Balance PUR topkarakter: Takket være materialeforbruget, der er reduceret 75 procent i forhold til vinyl, kan ressourcerne skånes.

Eco Balance PUR er opbygget i lighed med et laminatgulv: Bestanddelene er den certificerede HDF-bæreplade, en kontramarch i kork og dekorpapiret indkapslet i PUR. PUR er et særligt slidstærkt kunststof, der f.eks. anvendes som imiteret læder ved cockpit-indtræk, madrasser eller bilsæder. Materialet har en lang levetid, så Parador kan yde en garanti på 15 år ved privat brug. Eco Balance PUR er egnet til gulvvarme. Dermed kan der spares energi som følge af det generelt lavere varmeforbrug ved fladevarmeanlæg.

Brillante farver, autentiske strukturer

Endnu en fordel ved materialet PUR er dets transparens. Som følge af denne kommer de vandbaserede farver i dekorpapiret, der anvendes til Eco Balance PUR, intensivt til deres ret. Også muligheden for at præge strukturerne autentisk dybt giver en oplevelse, der kommer meget tæt på ægte træ.

Med planlagt start i april 2014 lancerer Parador et Eco Balance PUR- sortiment bestående af 6 lange planker (2200 x 243 x 9 mm), 3 korte planker (1285 x 194 x 9 mm) og 6 forskellige trædekorer. Alle gulve er udstyret med en firesidet mini-V-fuge.

Download-link til billederne i høj opløsning