Fodvarm og egnet til både køkken og bad

Coesfeld, Januar 2012 – Ønsker man visuelt ambitiøse træ- eller stendekorer ikke kun i beboelsesrum, men også i køkken eller badeværelse, kan man finde sit yndlingsgulv i den nye vinyl-kollektion fra Parador: Gulve til enhver indretningsstil byder på 20 varianter i forskellige formater op til lange planker.

Fordelene ved elastiske gulvbelægninger er indlysende: De er fodvarme, robuste og lette at pleje, egnede til gulvvarme, skridhæmmende og lydsvage og sørger dermed for en god rumakustik. Og på grund af deres ufølsomhed over for vand kan de også lægges i køkkener eller badeværelser.

Parador tilbyder elastiske gulve både på basis af HDF-bæreplader og af 5 mm massivt materiale. Som følge af den lave monteringshøjde er disse særligt renoveringsegnede. Alle planker er på langsider og ender forsynet med et klikprofil og kan lægges let og stabilt uden specielt værktøj.

Mikro-V-fugerne, der fremhæver plankekarakteren, giver gulvet en autentisk virkning. En nyhed på markedet er en over 2 m lang vinylplanke. Med dette langformat kan der skabes et generøst, moderne udseende, der via det ensartede gulvbillede får rummene til at virke større.

De elastiske gulvbelægninger fra Parador er svært antændelige, antibakterielle og egnede til allergikere. Dekorerne rækker fra efterligninger af forskellige træsorter (eg, valnød, vildæble og pinje) til to skiferimitationer i sort eller grå. De forventes i handelen fra andet kvartal 2012.

T +49. (0)2541.736-132

F +49. (0)2541.736-8132