Parador fordobler
vinyl-programmet

Coesfeld, januar 2014 – Efter den storslåede start på Parador vinyl-programmet i 2012 har gulvproducenten i Coesfeld nu fordoblet sit udbud af elastiske gulve.

De nye dekorer er tilnærmelsesvis perfekte efterligninger af materialerne sten, træ og beton i Parador-håndskrift. Parador tilbyder vinylgulve både på basis af HDF-bæreplader og i en variant af 5 mm massivt materiale. En nyhed i programmet er fliseformatet 598 x 294 mm i massiv vinyl, der er særligt populært som køkken- eller badeværelsegulv. Kliksamlingerne Safe-Lock® eller Comfort-Click sørger for en sikker lægning.

Trenden "upcycling"

En vigtig trend er den såkaldte "upcycling". Gamle, brugte materialer sættes sammen til ny objekter og opnår dermed en højere værdi. Helt i denne trend ligger vinylgulvet "Classic 2030/2050 Boxwood Vintage brun" fra Parador. Med dets livlige, mørke, blandede udseende passer det fremragende ind i et moderne miljø, der på elegant vis forener gammelt og nyt.

thumb_Classic_2030_2050_Boxwood_Vintage_braun

Vinyl "Classic 2030/2050 Boxwood Vintage brun".

Fliseformat med velkendt look

Vinylgulvet "Trendtime 5.50 Desert grå" i fliseformatet 598 x 294 mm svarer til den velkendte overflade på sten- eller keramikgulve i køkkener eller badeværelser. Varianten af massivt materiale er takket være ufølsomheden over for vand fremragende egnet til lægning i vådrum.

thumb_desert_grau

Vinyl "Trendtime 5.50 Desert grå".

Realisering af trælook i badeværelser med vinyl

Trælook i badeværelset bliver stadigt mere populært, for det udstråler varme og tryghed. Det er særligt vigtigt ved moderne badeværelser, som har forvandlet sig fra den tidligere vådcelle til en wellness-oase. Illusionen om et lamelparket kan realiseres særligt sikkert med vinylgulve af massivt materiale, som er ufølsomme over for vand.

thumb_Eiche_Royal_natur_gekaelkt

Vinyl "Classic 2030/2050 Eiche Royal natur gekälkt".