Greenguard Gold for
Eco Balance PUR

Coesfeld, august 2014 – Gulvbelægningen "Eco Balance PUR" fra Parador, som blev præsenteret på Domotex, har modtaget "Greenguard Gold"- certificeringen. Kvalitetslogoet tildeles produkter af globalt førende sikkerheds- og certificeringsvirksomheder UL (Underwriter Laboratories).

Greenguard-certificeringsprogrammerne fastlægger standarder for produkter, der anvendes indendørs. Målet med det er at sikre rumluftkvaliteten i offentlige og private rum. Produkterne bliver testet i specielle emissionsprøvekamre umiddelbart efter fremstillingen. Med Greenguard-certificeringen giver virksomheder deres krav om bæredygtighed større troværdighed, da denne dokumenteres af en internationalt anerkendt organisation ved hjælp af videnskabelige data. Certificeringerne kan anvendes til bestemte bygningsklassificeringer.

Eco Balance PUR fra Parador er en ny elastisk gulvbelægning, hvis dekorlag er indkapslet i polyuretan. Denne belægning tillader en autentisk strukturering af dekorpapiret. Gulvet overbeviser desuden med fremragende akustiske egenskaber og den behagelige, varme overfladefølelse. Eco Balance PUR er allerede mærket med relevante miljøcertifikater som eksempelvis "Blauer Engel" og PEFC. Det nye sortiment består af 6 lange planker (2200 x 243 x 9 mm), 3 korte planker (1285 x 194 x 9 mm) og 6 forskellige trædekorer. Alle gulve er udstyret med en firesidet mini-V-fuge.

greenguard_Icon