Fokus på autentiske se- og føleoplevelser hos Parador

Coesfeld, januar 2016 – Fascinerende visuelle effekter og tilsavede træinterpretationer præger laminat-sortimentet fra Parador. Således præsenterer virksomheden i Coesfeld i 2016 to nye synkronstrukturer med mat udseende, 14 egedekorer, to træinterpretationer i tilsavet shabby chic samt planker med en bredde på 330 mm. Tilhængere af særligt trendy dekorer vil tiltales af det nye laminatgulv "Castello grey", som med sit stylede flise-look giver mangfoldig inspiration.

Laminat med historie

Nyheder i laminat-sortimentet 2016

Coesfeld, januar 2016 – Med nyhederne i laminatsortimentet viser Parador mangfoldigheden i sine kollektioner. Den stærke efterspørgsel efter visuelt og taktilt autentiske overflader imødekommes i tillæg til de eksisterende af to nye synkronstrukturer i naturmat og antikmat.

Derudover holder egen ved som en blivende trend. Endvidere viser træsorten sig noget roligere i dekorerne med lette farvespil og i det bredere plankeformat som f.eks. som planke i kollektionen Trendtime 8. I alt har Parador udviklet 14 nye egedekorer for 2016. Designliebhavere finder hinanden igen i de fire nye laminatgulve, der er skabt af den schweiziske designer Alfredo Häberli. Alsidighed og selvstændighed symboliseres af laminatet Edition LIV. Et design bestående af flere, delvist forskellige planker åbner for utallige muligheder for udformningen. Laminatgulvet LOU overbeviser med et minimalistisk dekor i stenoptik, som kollektionerne YLO og ENA knytter an til som grundlag for gulvet. Ved Edition ENA kan laminatplankerne lægges forskelligt i et uregelmæssigt design, der minder om dominobrikker, der ligger ved siden af hinanden, hvorved der opstår individuelle mønstre.

Men ikke kun visuelt serverer Parador spændende nyheder. Også på det tekniske område viser virksomheden sin kompetence. Med Safe-Lock® PRO er der skabt en innovativ videreudvikling af Parador kliksamlingen. Ud over den vante stabilitet og pasning muliggør Safe-Lock® PRO en værktøjsfri og dermed endnu enklere lægning. Ved produktlinjerne Classic og Trendtime bliver den specielle bæreplades kvældningsbeskyttelse endvidere næsten fordoblet via Aqua-Proof-processen.

Gulve fra Parador udmærker sig ved lang levetid og sikkerhed takket være deres høje kvalitet. Det særligt høje kvalitetskrav understreger Parador nu også med en ny lifetime-garanti for gulve i private boliger. Den livslange garanti gælder for alle laminatgulve fra produktlinjerne Classic og Trendtime.

Om virksomheden Parador:

Siden grundlæggelsen i 1977 har Parador GmbH & Co. KG udviklet sig til en af de førende producenter af kvalitetssystemer til design af gulve og vægge. Produktprogrammet omfatter laminatgulve, parket, paneler, elastiske og tekstil-gulvbelægninger, der fremstilles på den tyske hovedfabrik i Coesfeld og i Güssing i Østrig. Høje krav til teknologi, materialer og overfladebehandling er garant for den globale succes. Parador har modtaget internationale priser for fremragende produktdesign; her kan nævnes red dot design award, Interior Innovation Award, German Design Award m.fl. Som traditionel træforarbejdningsvirksomhed bekender Parador sig til en ansvarlig omgang med naturlige ressourcer og sætter økologiske standarder for materialer, produktion, emballage og logistik. Siden 2011 har Parador været partner i organisationen „Plant-for-the-Planet“, der arbejder globalt for skovrejsning og klima-retfærdighed. Parador er en del af Hüls- koncernen lige som mærkerne hülsta og Rolf Benz.

Pressekontakt: