Økologisk værdifuld og med flere smarte egenskaber

Coesfeld, august 2012 – Et børneværelsegulv skal kunne holde til lidt af hvert, for det er verdens største legeplads.

Her bliver der leget, eksperimenteret, tumlet og moslet, og nogle gange bruges gulvet bare til at ligge på. Laminatgulvene "Eco Balance Play!" fra Parador overbeviser ikke kun med kvalitet og børnevenlig udformning, men også med fremragende økologiske egenskaber. Og med et yderligere plus: Pr. solgt pakke skænker Parador i introduktionsperioden 1 euro til miljøorganisationen "Plant-for-the-Planet", som blev grundlagt i 2007 af den dengang 9-årige Felix Finkbeiner og samler børn i hele verden til træplantningsaktioner for klimabeskyttelsen.

thumb_eco_balance_play_3Endeløs-design og historier via QR-kode

"Eco Balance Play!" omfatter fem laminatgulve. Helt i tidens trend ligger eksempelvis laminatdekoren "Tweet", hvis plankebillede dannes af mange stykker genbrugstræ, som delvist er prydet af sjove ikoner. I lagt tilstand ser gulvet ud, som om det er stykket sammen af mange forskellige træstumper og skaber med sit endeløst virkende udseende en stor dybde i rummet. "Tweet" gemmer derudover på en overraskelse: På gulvet finder man en påtrykt QR-kode. Når man scanner denne med sin mobiltelefon, kommer man automatisk til et specielt Eco Balance-website, hvor Parador i samarbejde med München-virksomheden BookRix lægger e-bøger til gratis download. Her kan drenge og piger i alle aldersklasser downloade spændende fortællinger og historier.

I Eco Balance-Play!-tilbuddet er der desuden fire autentiske træimitationer i levende farvenuancer.

Fotokonkurrence: Vind en drømmeferie i et træhotel

Frem til 30. november 2012 kan man deltage i Paradors interessante præmiekonkurrence. Det er bare at få et par venner eller familien til at lege en kreativ leg på gulvet, tage et foto af det og sende det til Parador. Og med lidt held vinder du en drømmeferie for hele familie i træhushotellet på kulturøen Einsiedel.

thumb_eco_balance_play_2Miljøcertificeret kvalitet

De nye Eco Balance Play!-laminatgulve fås i formaterne 1285 x 194 x 7 mm samt i den bredere variant 1285 x 243 x 7 mm som skibsgulv eller planke. De er antistatiske, slidstærke, har lav afdampning og er lette at lægge takket være den patenterede klikteknik.

Til alle Eco Balance-laminatgulve anvender Parador råstoffer fra hjemlig, bæredygtig skovdrift, der er uden organiske opløsningsmidler og derfor bidrager til et behageligt indeklima. Som bindemiddel anvendes udelukkende miljøvenlige harpikstyper.

Dekortrykket er på certificeret papir og vandbaserede farver uden tungmetaller. Energimæssigt og stofligt kan de genvindes fuldstændigt. De trærester, der opstår ved fremstillingen af laminaterne, føres tilbage til produktionskredsløbet.

Download-link til billederne i høj opløsning