Coesfeld, januar 2012 – Hotellet nhow i Berlin overrasker sine gæster med usædvanlige ting.

Zaha Hadid

thumb09_01-2012_Pink-PopF.eks. med eget lydstudie over floden Spree og en roomservice, der bringer Gibson-guitarer inklusive forstærkere og hovedtelefoner op på værelset. Endnu mere usædvanligt er alt hotellets interiør, som er designet af New York-designeren Karim Rashid i hans typiske farveglade, næsten surrealistisk virkende håndskrift.

Den visionære designer Karim Rashid ville bryde med gamle se- og levevaner. For også at omsætte denne fordring på gulvet har han i samarbejde med Parador udviklet tre laminatgulve til hotelværelserne i samme farver som den respektive del af bygningen: Pink i Øst-Tower, blå i Vest-Tower og en diskret grå til Upper-Tower. Parador-laminatet Identity er perfekt egnet til at virkeliggøre sådanne usædvanlige projekter, for takket være digitaltryksmetoden ArtPrint kan der fremstilles unika i fremragende trykkvalitet og med fascinerende farveglans. Parador leverede desuden det passende undergulv "Akustik-Protect 100", der garanterer en særdeles god rumakustik – ikke uvigtigt for et "musikerhotel".

T +49. (0)2541.736-132
F +49. (0)2541.736-8132

FLERE OPLYSNINGER

AWARDS

For sine designede elevatorer i nhow vandt Karim Rashid 2012, red dot Award.

Karim Rashid