Ejerskift hos Parador: Nord Holding køber gulvproducent.

Coesfeld, 30. september 2016 – Nord Holding Unternehmensbeteiligungsgesellschaft mbH køber med virkning fra 1. oktober 2016 Parador med datterselskaber af den hidtidige ejer, Hülskoncernen.

”Vi glæder os til at have en velrenommeret investor som NORD Holding ved vores side. Sammen vil vi fortsætte den lagte vækstkurs og udbygge vores position i markedet markant“, uddyber Lubert Winnecken, direktør for Parador. Virksomheden fortsætter sin vækst og når i 2016 formodentlig en næsten tocifret omsætningsstigning.

NORD Holding Unternehmensbeteiligungsgesellschaft mbH i Hannover hører blandt de ældste investeringsselskaber i Tyskland og investerer langsigtet i mellemstore vækstvirksomheder.

Om virksomheden Parador:

Siden grundlæggelsen i 1977 har Parador GmbH udviklet sig til en af de førende producenter af kvalitetssystemer til design af gulve og vægge. Produktprogrammet omfatter laminatgulve, parket, paneler, elastiske og tekstil-gulvbelægninger, der fremstilles på den tyske hovedfabrik i Coesfeld og i Güssing i Østrig. Høje krav til teknologi, materialer og overfladebehandling er garant for den globale succes. Parador har modtaget internationale priser for fremragende produktdesign; her kan nævnes red dot design award, Interior Innovation Award og German Design Award. Som traditionel træforarbejdningsvirksomhed bekender Parador sig til en ansvarlig omgang med naturlige ressourcer og sætter økologiske standarder for materialer, produktion, emballage og logistik. Siden 2011 har Parador været partner i organisationen „Plant-for-the-Planet“, der arbejder globalt for skovrejsning og klima-retfærdighed.

Pressekontakt:

Parador GmbH