HolzLand Hasselbach vinder Plant-for-the-Planets børneakademi

Coesfeld, juli 2013 – I april havde Parador opfordret alle handelspartnere til at deltage i en konkurrence, hvor man kunne vinde et børneakademi med skoleelev-organisationen "Plant-for-the-Planet".

thumb03-Kinderakademie_Hasselbach_pflanzen2-JPGPå grundlag af talrige ansøgninger fandt Parador vinderen: Firmaet HolzLand Hasselbach kan glæde sig over det stærkt opmærksomhedsskabende arrangement på dets domicil i Göttingen-Rosdorf den 23. november 2013. Parador afholder ikke kun udgifterne på ca. 10.000 euro, men påtager sig derudover den komplette organisation og offentlighedsarbejdet. Siden starten af 2012, med indførelsen af den nye produktlinje "Eco Balance", har Parador støttet den globalt aktive organisation "Plant-for-the-Planet". Det vellykkede samarbejde udvides yderligere i de kommende år.

Positivt perioderegnskab

Eco Balance er placeret hos over 800 forhandlere i Tyskland, der er blevet plantet i alt mere end 100.000 træer og uddannet ca. 100 børn til klimaambassadører. "Det er vi meget stolte af", udtaler Volkmar Halbe, administrerende direktør for Parador, "for støtten til Plant-for-the-Planet er et vigtigt anliggende for os. Vi er glade for, at vi sammen med vores handelspartnere bringer emnet bæredygtighed frem i lyset, og at nu også GD Holz i forbindelse med branchedagen 2013 vil støtte dette succesfulde initiativ."