jovoto-konkurrence: Gulv-ide med teknisk funktion vinder

Coesfeld, september 2012 – Prismodtagerne i konkurrencen "Future Flooring Concepts" udskrevet af Parador er nu udpeget.

I alt ti designere kunne glæde sig over præmier til et samlet beløb af 15.000 euro. Vinderne blev fundet ved en afstemning blandt jovoto-deltagerne. Desuden har Parador uddelt fem specialpriser.

thumb08_09-2012_Jovoto_Ausschreibung

Mere end 6000 kreative mennesker deltog i projektet: 184 idéer og 1.500 idévarianter til fremtidige gulvbelægninger blev der indsendt i den otte uger lange løbetid for konkurrencen, og der indkom over 7.500 kommentarer og 11.000 bedømmelser. Herunder kom det til at stå klart, at der er tre temablokke, der spiller en stor rolle ved designet af fremtidens interiør: Bæredygtigt producerede materialer, tekniske egenskaber og individuelle, skræddersyede løsninger.

Prismodtagerne

1. Ariadne fra peterpeter: intelligent LED-teknologi leder dig den rigtige vej

2. sugarcane fra suyani: Gulvbelægning af sukkerrør, som er et hurtigt eftervoksende råstof

3. LENTICULAR Floor fra matzfatz: Gulvet skinner i forskellige farver, afhængigt af synsvinkel