Lamelparket-nyheder 2014

Coesfeld, januar 2014 – Gulve præger et rums karakter, for de udgør underlaget for interiøret. Lamelparket-nyhederne 2014 fra Parador indeholder løsninger til forskellige stilretninger: Således understreger lamelparketgulve med stærkt underspillet, mat farvesætning den moderne taglejligheds karakter.

Til vintage-stilen passer en ny hvid eg med brugsspor. Og med "wavescraped" præsenterer Parador en overflade, der er inspireret af bølgemønsteret på en sandstrand.

Klare, arkitektonisk virkende strukturer

Klare, arkitektonisk virkende strukturer præger den puristiske loft-stil. Hertil passer gulve, der er lige så elegante i deres tilbageholdenhed. Lamelparkettet "Eg noir silver" gør indtryk med en næsten sort farvetone, der forædles af sølvfarvede, metalliske porer og fibre. Stavplankernes tydelige længdeorientering understreges af fuger, der giver gulvet en særlig elegance.

thumb_Trendtime1_Eiche_noir_silver

Lamelparket Trendtime 1 Eg noir silver.

Innovativt forædlede overflader

Til de nye lamelparketgulve "Lignia Brasilica" og "Lignia Tuscany" anvender Parador en innovativt forædlet, bæredygtigt dyrket Pinus radiata. Træet er gennemtrukket af harpiks og er fuldstændigt gennemfarvet. Ud over den visuelle effekt er disse træoverflader hårdere og har en minimal tendens til kvældning og svind.

"Wavescraped" giver en se- og føleoplevelse

Lamelparkettet "Eg wavescraped" giver med dets dybt prægede, næsten reliefagtige strukturer ikke kun en visuel, men også en taktil oplevelse. Ved udviklingen af denne overflade har et anskueligt billede fungeret som inspiration: Man har efterlignet de typiske spor, som havets bølger efterlader i sandet.

thumb_Trendtime6_Eiche_sand_wavescraped

Parkett Trendtime 6 Eiche sand wavescraped.

Vintage-look i elegant gråtone

Tilsyneladende enkeltvis fremstående stave giver lamelparkettet "Trendtime 9 Eg Old Block" udseende som et ældgammelt gulv, hvor mørke fuger i tidens løb er blevet synlige imellem de enkelte lameller. Dette gulvs nærmest antikke udseende understreges af de manuelt tilvirkede træstrukturer som årer, knaster eller revner. Billedet viser farvevarianten "Basalt".

thumb_Trendtime9_Eiche_Old_Block_Basalt

Lamelparket Trendtime 9 Eg Old Block Basalt.

Download-link til billederne i høj opløsning

Tlf +49. (0)2541.736-132