Trend-Update lamelparket 2013

Coesfeld, april 2013 - Gamle værdier, reminiscenser af historiske mønstre: Lamelparketnyhederne fra Parador overrasker med fascinerende designs, der bygger videre på klassiske gulvbilleder eller ved hjælp af en speciel bearbejdning ser ud, som om de er lagt for længe siden og er blevet benyttet i årtier.

Planker med sammenløbende, koniske linjeføringer lægger sig op ad en træstammes naturlige linjer, gulve af termo eg udstråler en særlig hygge, mens flere lamelparketnyheder rækker fra den spændende kontrast mellem rusticitet og metalliske farvenuancer.

Skibsgulv i "used look"

Tilsyneladende enkeltvis fremstående stave giver lamelparkettet "Eg Old Block" udseende som et ældgammelt trægulv, hvor mørke fuger i tidens løb er blevet synlige imellem de enkelte lameller. Dette gulvs nærmest antikke udseende understreges af de manuelt tilvirkede træstrukturer som årer, knaster eller revner. Som følge af den lyse farvesætning virker gulvet let og passer til næsten enhver indretningsstil.

Et pust fra den store vide verden

Stykker af genbrugstræ, som er samlet i diverse af verdens havne, har stået fadder til et usædvanligt gulv: Ved "Trendtime 8 Seaport Oak" minder enkelte stave om berejste transportkasser, som har været udsat for vind og vejr på de store have, og som er præget af revner, sømhuller og stempler. Dette gulv tager en aktuel trend op, som værdsætter brugte materialer og overfører dem til en ny kontekst.

Naturskønheder

Lamelparkettet "Trendtime 8 Eg Tree Plank" er et gulv for liebhavere af naturlige gulvskønheder. Parador har her overført en træstammes koniske tilspidsning til en planke. Det har givet et vintage-look med naturnære, sammenløbende linjer. Dette gulv, som også findes i den mørkere variant "Eg smoked Tree Plank", virker moderne rustik med sin plankeform kombineret med den manuelt bearbejdede, delvist sprukne struktur.

Klassiske lamelparketmønstre – moderne teknik

Lamelparkettet "Eg kvadratmønster" viser et klassisk gulvbillede i moderne interpretation. Det særlige clou: Ved lægningen skal der ikke nødvendigvis en fagmand i sving, for kvadratmønsteret er anbragt på planker i bredformat, som kan lægges enkelt og sikkert pr. klikteknik.

Nordisk understatement møder rustik eg

Dette lamelparkets metalagtige farvenuance står i kontrast til det naturlige materiale eg. Lamelparketgulvet "Eg Antracit" passer ind i et moderne boligmiljø med klare strukturer.

Termo eg i interiøret

Med lamelparkettet "Trendtime 6 Termo eg Medium" bringer Parador en termobehandlet overflade ind i interiøret. Takket være den overvejende mørke farveholdning udstråler dette gulv en behagelig stemning. Den varme atmosfære forstærkes af naturolien, som dette gulv er forædlet med.

Vintage med skandinavisk elegance

Lamelparkettet "Trendtime 6 Ask" er en nordisk-elegant interpretation af vintage-stilen. Den lyse farvetone giver rummet lethed, mens åretegninger og knaster med deres fine rusticitet skaber en fornem naturlighed. Her får træets enkle skønhed lov til at virke.

Download-links til billederne i høj opløsning:

Miljøfotos

Overflade-afbildinger