Det begyndte med en ide: En forfatter, en kameramand og en fotograf tager på Europa-rejse. Deres mål: At samle spændende historier om mennesker og deres gulve i det, der for dem er verdens smukkeste hjem – indtil der opstår et enestående kundemagasin. BODEN beretter i fem store fotoreportager om mennesker og deres livsverdener i Amsterdam, Paris, Hamburg, Bretagne og Burgenland. På 144 sider møder vi venlige japanere, traditionsbevidste enhjørninge-fans og ejerne af et alternativt børnemodefirma i et hollandsk kirkeskib. Gulvet, de lever på, er det gennemgående ledemotiv i bladet, nogle gang i næroptagelse, nogle gange set på afstand.
Magasinets titel er her programmatisk, for gulvet er hele tiden i fokus og spiller en ganske særlig rolle ved alle historier. Det nye magasin "Boden" og den supplerende app udkommer i en årlig rytme i en tysk og en engelsk sprogvariant.
"Mærkekommunikation rækker i dag længere end til den blotte formidling af produktinformationer", forklarer marketingchef Birgit Kunth, som også er ansvarlig for Paradors branding. "Også tidsalderen for den rent subtile forførelse er forbi. I dag sørger kun samspillet af stærke kræfter for større effektivitet. Dertil hører i fremtiden i højere grad også relevante oplevelser med mærket, som begejstrer vores partnere og kunder."
Allerede nu findes "Boden" også som app med korte historier og baggrundsinformationer. Appen finder man i App Store under søgebegrebet "Parador Magazin", og derfra kan den downloades gratis.