Historie

At yde det bedste for i morgen med viden om fortiden: Vi hos Parador er meget bevidste om vores virksomheds nyere historie. En virksomhed med tradition

Parador Historie

1977 - 2014


2018

HIL Limited overtager Parador

HIL Limited, et datterselskab af den indiske CK Birla-koncern, købte Parador fra den tidligere hoved ejer NORDHolding Unternehmensbeteiligungsgesellschaft mbH i juli 2018. "Vi er glade for at have hos HIL Limited en strategisk investor fra vores side, der ønsker at fortsætte det langsigtede vækstforløb og den succesrige forretningsmodel med os," forklarer Lubador Winnecken, CEO for Parador. HIL Limited er den førende producent af byggematerialer og komponenter i Indien.

2013

Nye produktinnovationer og FLOOR magasin

Parador bringer et stort antal innovative produkter med den rigtige fornemmelse for teknik, farver, overflader og design på markedet. Med BODEN udvikles et fascinerende kundemagasin. Derudover forberedes markedslanceringen af ClickTex og Eco Balance PUR. I nært samarbejde med arkitekten og produktdesigneren Hadi Teherani opstår "New Classics Design Edition". Eksportkvoten ligger på 50 %.

2012

Parador lancerer den nye serie "Eco Balance" med særligt bæredygtigt fremstillede laminat- og lamelparketgulve.

Inden for rammerne af samarbejdet med det renommerede initiativ Plant-for-the-Planet.org planter 23 begejstrede børn et træ midt på Paradors messestand, og virksomheden arrangerer et børneakademi parallelt med Domotex.

2011

Med usædvanlige afskærmninger og terrassegulve sætter Parador nu også standarden for udendørs områder.

Laminat Edition 1 modtager hele to designpriser: "Rat für Formgebung" præmierer "Wave" af Zaha Hadid med Interior Innovation Award, og AIT-Award går til "Cèdre" af Jean Nouvel. Mærket Parador bærer fra nu af etiketten "living performance".

2009

I produktsortimentet finder positioneringen "luxury flooring concepts" sin bekræftelse i designkollektionen Edition og i produktet Laminat Identity.

Den innovative digitalprintteknologi Artprint sætter nye standarder for laminatdekorers klarhed. Edition 1 modtager den eftertragtede AIT-Award og designprisen red dot. Med et terrassegulvs- sortiment tager Parador det første skridt indefra og ud i det fri. (ville jeg slette her, da det allerede er nævnt under 2011)

2007

Den nye laminat- og lamelparketgeneration Classic sætter nye standarder med de talrige tekniske nyheder.

Inden for rammerne af den fortsatte internationalisering ekspanderer mærkets udbredelse massivt i Storbritannien og Holland. Eksportkvoten ligger på 45%.

2005

Parador vinder igen en placering blandt TOP 100 af de mest innovative, mellemstore virksomheder i Tyskland.

Det første massive trægulv i verden med kliksamling kommer på Paradors produktprogram. Konvergensstrategien øger det støttede mærkekendskab til 35 %

2004

Parador vinder igen en placering blandt TOP 100 af de mest innovative, mellemstore virksomheder i Tyskland.

Det første massive trægulv i verden med kliksamling kommer på Paradors produktprogram. Konvergensstrategien øger det støttede mærkekendskab til 35 %

2003

Parador runder gulvsortimentet af med markedslanceringen af produktgruppen massive trægulve.

Med ClickBoard, det fugeløse formgivningspanel til væg og loft, bringer virksomheden sin næste verdensnyhed på markedet. Parador MarketingCenter ombygges og genåbner som Parador TrendCenter. Det støttede mærkekendskab i Tyskland øges til 27 %.

2002

Parador fejrer 25-års firmajubilæum sammen med sine kunder. Samme år nypositioneres slutforbrugermærket Parador.

Annoncekampagnen "Ein Traum von Raum" kører som TV- spots på tysk fjernsyn. Parador får en placering i TOP 100 for de mest innovative, mellemstore virksomheder i Tyskland.

2001

Parador indgår en joint venture med Gebrüder Meyer Parkettindustrie GmbH i Güssing.

Som den første virksomhed i branchen realiserer Parador en interaktiv internet-side. Det støttede mærkekendskab i Tyskland ligger på 18 %.

2000

Ny afsætningskanal:

Parador udvider sine salgssteder og kan nu også købes i byggemarkeder. Gulvprogrammet udvides med en verdensnyhed, det første lamelparketgulv med Automatik-Click-system.

1998

Parador bliver slutbrugermærke med kampagnen "Meine Welt".

1995

Parador påbegynder produktionen af laminatgulve.

1990

Enestående i branchen: Introduktion af den første computerstøttede planlægningshjælp til forhandlere og slutkunder. Planlægningsprogrammet ParaCom ser dagens lys.

1988

Parador bygger på sit domicil i Coesfeld et MarketingCenter som fast institution for handel og slutkunder. Parador bekender sig dermed til den konsekvente mærkepolitik.

1984

Den første bureaustøttede slutforbruger-kampagne går "on air".

1983

Møbelprogrammet EBS, et modulopbygget møbelsystem, får en succesfuld start.

1980

Parador tilbyder for første gang sine forhandlere planlægningsstøtte for at etablere Point of Sale.

1977

Virksomheden Parador grundlægges i Coesfeld. Første innovation: Parador producerede panelet med den runde kant.

Please confirm your language in order to continue