At yde det bedste for i morgen med viden om fortiden: Vi hos Parador er meget bevidste om vores virksomheds nyere historie. En virksomhed med tradition
HIL Limited, et datterselskab af den indiske CK Birla-koncern, købte Parador fra den tidligere hoved ejer NORDHolding Unternehmensbeteiligungsgesellschaft mbH i juli 2018. "Vi er glade for at have hos HIL Limited en strategisk investor fra vores side, der ønsker at fortsætte det langsigtede vækstforløb og den succesrige forretningsmodel med os," forklarer Lubador Winnecken, CEO for Parador. HIL Limited er den førende producent af byggematerialer og komponenter i Indien.
Parador bringer et stort antal innovative produkter med den rigtige fornemmelse for teknik, farver, overflader og design på markedet. Med BODEN udvikles et fascinerende kundemagasin. Derudover forberedes markedslanceringen af ClickTex og Eco Balance PUR. I nært samarbejde med arkitekten og produktdesigneren Hadi Teherani opstår "New Classics Design Edition". Eksportkvoten ligger på 50 %.
Inden for rammerne af samarbejdet med det renommerede initiativ Plant-for-the-Planet.org planter 23 begejstrede børn et træ midt på Paradors messestand, og virksomheden arrangerer et børneakademi parallelt med Domotex.
Laminat Edition 1 modtager hele to designpriser: "Rat für Formgebung" præmierer "Wave" af Zaha Hadid med Interior Innovation Award, og AIT-Award går til "Cèdre" af Jean Nouvel. Mærket Parador bærer fra nu af etiketten "living performance".
Den innovative digitalprintteknologi Artprint sætter nye standarder for laminatdekorers klarhed. Edition 1 modtager den eftertragtede AIT-Award og designprisen red dot. Med et terrassegulvs- sortiment tager Parador det første skridt indefra og ud i det fri. (ville jeg slette her, da det allerede er nævnt under 2011)
Inden for rammerne af den fortsatte internationalisering ekspanderer mærkets udbredelse massivt i Storbritannien og Holland. Eksportkvoten ligger på 45%.
Det første massive trægulv i verden med kliksamling kommer på Paradors produktprogram. Konvergensstrategien øger det støttede mærkekendskab til 35 %
Det første massive trægulv i verden med kliksamling kommer på Paradors produktprogram. Konvergensstrategien øger det støttede mærkekendskab til 35 %
Med ClickBoard, det fugeløse formgivningspanel til væg og loft, bringer virksomheden sin næste verdensnyhed på markedet. Parador MarketingCenter ombygges og genåbner som Parador TrendCenter. Det støttede mærkekendskab i Tyskland øges til 27 %.
Annoncekampagnen "Ein Traum von Raum" kører som TV- spots på tysk fjernsyn. Parador får en placering i TOP 100 for de mest innovative, mellemstore virksomheder i Tyskland.
Som den første virksomhed i branchen realiserer Parador en interaktiv internet-side. Det støttede mærkekendskab i Tyskland ligger på 18 %.
Parador udvider sine salgssteder og kan nu også købes i byggemarkeder. Gulvprogrammet udvides med en verdensnyhed, det første lamelparketgulv med Automatik-Click-system.